Mostná konštrukcia je vystavená extrémnym podmienkam prostredia, ako aj vplyvom posypových solí alebo iných agresívnych látok spôsobujúcich koróziu. Okraje mostných telies sú chránené betónovými rímsami, ktoré sú samostatne kotvené k hlavnej nosnej konštrukcii mosta. Kritickým detailom je prestup rímsových kotiev cez izoláciu do nosnej konštrukcie mosta.
Inžinierske stavby
Predmetom stavby bola rekonštrukcia železničného spodku a zvršku, výhybiek v ŽST Rimavská Sobota. Spolu išlo o 14 výhybiek a 4 659,244 m koľají. Stavbu realizovalo Združenie Rimavská Sobota. Hlavná časť stavebných prác bola ukončená minulý rok, teraz v júni prebehlo finálne podbitie koľají.
Cestné komunikácie predstavujú dôležitú súčasť našej infraštruktúry. Vykonané kontroly a následné analýzy však ukazujú, že v súčasnosti je veľké percento z nich poškodených a vyžaduje si sanačné práce.
Článok demonštruje potrebu geotechnického monitoringu na inžinierskych stavbách. Zároveň opisuje aktivizáciu zosuvu počas výstavby mostného objektu SO 204-00, jeho včasnú identifikáciu a prijaté sanačné riešenie.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 dokončila zásadný míľnik modernizácie plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo. Po úspešnom ukončení skúšobnej prevádzky prechádza pravá plavebná komora do riadneho prevádzkového režimu.
Južný portál tunela Bikoš sa nachádza v km 1,6705 rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat. Táto komunikácia je súčasťou severojužného dopravného prepojenia rýchlostnou cestou R4 v úseku štátna hranica SR/PR – Vyšný Komárnik – Milhosť – štátna hranica SR/MR.
Portály sú v prípade železničných tunelov nevyhnutnou súčasťou stavebného diela. Majú architektonickú, statickú a obslužnú funkciu tunelovej stavby a sú výzvou pre odbornosť projektanta a schopnosti realizačnej firmy.
Od návrhu a konštrukcie pracovných plošín prísne závisí kvalita a bezpečnosť geotechnických prác, ako sú zlepšovanie pôdy alebo hĺbkové zakladanie.
Pandemické opatrenia obmedzili cestovanie medzi krajinami, a tak sa mnohým našim západným susedom, ktorí navštívili našu krajinu po dlhšom čase, zdá, že u nás vyrastajú nové úseky ciest podstatne rýchlejšie, ako u nich. Niečo na tom bude. Sever Slovenska sa v tomto smere mení už dlhšie obdobie.
V súčasnosti dokončuje Metrostav a.s., divízia 8, druhú etapu projektu, ktorou je modernizácia pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.
Nedostatočné prepojenie teórie a praxe sa prejavilo aj pri obnove osvetlenia v krátkom tuneli Stratená. Predmetnej tematike už bolo venovaných niekoľko článkov v odborných časopisoch v štádiu obstarávania, ale aj v štádiu riešenia projektu s názvom Obnova tunela Stratená v celkovej hodnote 957 127,72 eur bez DPH (bližšie pozri Oznámenie 17858 – DOP, Vestník č. 83/2021 z 08. 04. 2021)
Každá doba prináša svoj pokrok, ale aj svoje problémy. Platí to aj pre všetky odvetvia stavebníctva a neminulo to ani oblasť geotechniky.
Parkovacia politika, na ktorú sa Bratislava pripravovala dva roky, sa mala spustiť už túto jeseň pod názvom Parkovací asistent (PAAS). Napokon sa odkladá a registrácia začne až v decembri. Hlavné mesto sa tak postupne zaradí medzi vyspelé európske mestá, ktoré aj vďaka rozumnému manažmentu áut dokážu lepšie fungovať. Tak, aby sa parkovalo tam, kde to má zmysel, a aby vznikli rezidentské zóny s jasnými pravidlami tam, kde je dnes s parkovaním problém.
Budovanie cestnej infraštruktúry na Slovensku je kolektívnym dielom so spoločným cieľom vytvoriť sieť ciest a tunelov, po ktorých bezpečne a bez zdržaní dorazíme do cieľa. Spoločnosť DELTECH, a. s., je ako dodávateľ elektrotechnológií zapojená do budovania dopravnej infraštruktúry u nás už 17 rokov, pričom nami inštalované technológie dohliadajú na bezpečnosť viac ako 70 000 áut denne v piatich tuneloch.
Odbavovacia plocha ako integrálna súčasť každého letiska musí spĺňať požadované funkcie, aby bola dosiahnutá bezpečnosť, plynulosť a efektívnosť letiskovej prevádzky. Tieto požiadavky sú zabezpečené, ak sú splnené všetky predpisy a zásady pre príslušný typ letiska a kritické lietadlo.