Južný portál tunela Bikoš sa nachádza v km 1,6705 rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat. Táto komunikácia je súčasťou severojužného dopravného prepojenia rýchlostnou cestou R4 v úseku štátna hranica SR/PR – Vyšný Komárnik – Milhosť – štátna hranica SR/MR.
Inžinierske stavby
Článok opisuje v úvodnej časti všeobecné základné informácie o projekte Rail Baltica, v druhej polovici sa konkrétne venuje úseku okolo letiska v Rige, na ktorom sa projektantsky podieľala spoločnosť VALBEK&PRODEX, spol. s r. o., Bratislava.
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh vytvorí podmienky na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavaného územia mesta Prešov s cieľom zlepšiť životné prostredie a zvýšiť bezpečnosť obyvateľov tohto mesta, ako aj poskytnúť vyšší dopravný komfort užívateľom komunikácie.
Mestský okruh v úseku Křimická - Karlovarská, v západnej časti Plzne, spojí v roku 2023 najrozsiahlejšiu priemyselnú zónu mesta s najväčšími sídliskami a zároveň odľahčí dopravu v centre.
V súlade s platným harmonogramom stavby „Zvýšenie bezpečnosti územia proti spätnému vzdutiu Malého Dunaja a Klátovského ramena z Váhu, I.etapa“ sa začiatkom septembra pristúpilo k najdôležitejšej fáze výstavby, a to k riadenému prevedeniu vôd Klátovského ramena cez železobetónový Zátvorný objekt.
Divízia 5 spoločnosti Metrostav ukončila výstavbu a postupne odovzdáva koncovému objednávateľovi tretí najdlhší diaľničný tunel v Slovenskej republike. Tunel Prešov v celkovej dĺžke 2,2 kilometra s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr je súčasťou diaľničného obchvatu mesta Prešov.
Stavba sa nachádza v II. bratislavskom obvode, medzi ulicami Prievozská, Mlynské nivy a Turčianska. Na mieste riešeného objektu bola konštrukcia suterénu 2. PP pôvodného objektu Business Centra (BC) Apollo, ktorá bola v celom rozsahu asanovaná.
Otvorenie úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov potvrdili minister dopravy a výstavby Andrej Doležal aj Národná diaľbničná spoločnosť.
Cieľom tohto článku je poukázať na možnosti riešenia ochrany cestnej a železničnej infraštruktúry proti padaniu skál. Článok sa zaoberá konkrétnym prípadom riešenia problematiky na železničnej trati Kraľovany – Párnica v km 3,150 – 3,750 v správe Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., kde sa v súčasnosti dokončila realizácia sanačných opatrení na zaistenie bezpečnosti dopravy.
PPP projekt D4R7 predstavoval od začiatku jednu z najväčších aktivít v budovaní dopravnej infraštruktúry minimálne na európskej úrovni. Celý projekt pozostávajúci z takmer 60 km diaľničnej pozemnej komunikácie (27 km diaľnice D4 a približne 32 km rýchlostnej cesty R7) má niekoľko technicky aj vizuálne náročných a exponovaných častí.
Úsek Vážskej cyklomagistrály s dĺžkou 21,2 km spájajúci Trenčín a Nové Mesto nad Váhom bol dokončený v predstihu štyroch mesiacov v novembri minulého roka. V rámci koridoru pre cyklistov naprieč celým Trenčianskym samosprávnym krajom ide o tretí úsek tejto trasy, ktorá bude po dobudovaní merať viac ako 100 km.
Spoločnosť PORR pripravuje v krátkom čase otvorenie mimoúrovňovej križovatky Triblavina na diaľnici D1 (km 18,080) na úseku Bratislava – Senec. Súčasťou projektu sú aj okružné križovatky, ktoré zabezpečia napojenie na diaľnicu z okolitých obcí.
Začiatok stavebných prác musela spoločnosť STRABAG, ktorá stavbu realizuje, odložiť o viac ako dva mesiace, keďže v dotknutom území sa v marci začal realizovať archeologický prieskum. V súčasnosti však už výstavba, najmä v podobe rozsiahlych zemných prác, prebieha naplno.
V posledných rokoch sledujeme stále častejšie vznik svahových deformácií a porúch líniových stavieb vplyvom klimatických zmien. Jedným z podobných prípadov je aj porucha cesty II/531 z leta 2020, ktorej sa bude venovať tento príspevok.
Nedostatok stavebného materiálu podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala už reálne ovplyvňuje nielen verejné, ale aj súkromné zákazky.