Divízia 8 spoločnosti Metrostav dočasne preruší práce na modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo pred záverečnou fázou – funkčnými skúškami. Práce na uvedení komory do prevádzky budú pokračovať po odstránení závažnej statickej poruchy, ktorá ohrozuje bezpečnú prevádzku vodného diela.
Vodohospodárske stavby
Ministerstvo hospodárstva SR vyhlásilo ďalšiu, v poradí tretiu, výzvu z Plánu obnovy a odolnosti v oblasti Zelenej ekonomiky. Podpora sa zameriava na modernizáciu existujúcich zariadení na výrobu elektriny s využitím vodnej energie, tzv. vodných elektrární.
Divízia 8 spoločnosti Metrostav, a. s., v spolupráci s Vodohospodárskou výstavbou, š.p., aj napriek niekoľkým prekážkam, úspešne napreduje s prácami na modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 úspešne napreduje s prácami na inovácii a modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 sa presunula s prácami do ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo. Hotové dielo plánujú odovzdať v januári 2023.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 úspešne ukončila práce na modernizácii pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo. Pozrite sa spolu s nami na to, ako vyzerá pravá plavebná komora po svojej obnove.
Spoločnosť Metrostav realizuje individuálne skúšky a skúšky funkčnosti zariadení modernizovanej pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo, ktoré majú potvrdiť jej prevádzkyschopnosť.
Neočakávaná fyzická prekážka a prispôsobenie sa reálnym podmienkam na stavbe mali vplyv na predĺženie doby výstavby a vyžiadali si posun stanoveného druhého míľniku modernizácie Vodného diela Gabčíkovo. Pravú plavebnú komoru odovzdá spoločnosť Metrostav, a. s., v máji 2021.
Prekladisko v Čiernej nad Tisou sa začalo budovať v roku 1946, pričom prvé vlaky z východu začali prúdiť na naše územie už v roku 1947. Hlavný stavebný ruch sa datuje v rokoch 1948 až 1962, keď vznikli najdôležitejšie koľajové skupiny, rampy a k nim prislúchajúce administratívne a prevádzkové budovy.
Spoločnosť SMS a. s. uzatvorila v novembri 2019 zmluvu z Trenčianskymi vodárňami a kanalizáciami, a. s., na realizáciu diela líniovej stavby Považany – kanalizácia. Obec Považany je bez verejnej splaškovej kanalizácie a ČOV. Predmetom stavby je preto návrh splaškovej kanalizácie a prečerpávania na ČOV Nové Mesto nad Váhom
Stavbu realizuje Združenie TuCon – VÁHOSTAV-SK, Klátovské rameno, ktoré tvorí spoločnosť TuCon, a. s., Žilina v pozícii vedúceho člena a spoločnosť VÁHOSTAV-SK, a. s., Bratislava v pozícii člena (ďalej ako Združenie).
Práce na modernizácii plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo napredujú. Na utesnenie dilatačných škár nápustného objektu povolali potápačov.
Ľavé krídlo oceľových dolných vrát pravej plavebnej komory na Vodnom diele Gabčíkovo (VDG) je zostavené. Finalizuje sa aj s prácami na montáži pravého krídla.
Prvé diely ľavého krídla oceľových vrát pravej plavebnej komory sú už na Vodnom diele Gabčíkovo. Najťažší diel – spodné krídlo – má dĺžku 22 m a váhu 107 t.
Tím Ing. Radka Lišku, Ph.D., z divízie 8 spustil koncom februára 2019 na Slovensku nový rozsiahly projekt. Za 1 065 dní od účinnosti zmluvy – teda bez mesiaca tri roky – musia inovovať a modernizovať plavebné komory na vodnom diele Gabčíkovo (VDG) tak, aby sa pri prejazde ním zvýšila bezpečnosť aj intenzita lodnej dopravy.
