Partneri sekcie:

Pracovníci musia používať pri stavebnych prácach vhodné rukavice, ochranu zraku a hlavy. Výstavba železničných koridorov na Slovensku pokračuje a naberá ďalej na obrátkach. Pri porovnaní finančných objemov prestavaných prác alebo dĺžky zrealizovaných úsekov je už dnes evidentné, že modernizácia železničných tratí dobieha výstavbu diaľnic. V decembri tohto roka sa ukončí modernizácia železničnej trate Piešťany – Nové Mesto nad Váhom pre traťovú rýchlosť 160 km/h.

Počas uplynulého roku mal stavebný úsek obrat 6,2 miliardy českých korún, čo predstavuje udržanie dlhodobého medziročného rastu na úrovni 26 percent. Stavebný export bol 1,72 miliardy českých korún. Tohto roku sa chce v exporte priblížiť 3 miliardám a celkovým obratom presiahnuť hranicu 8 miliárd českých korún. Reč je o spoločnosti TCHAS, spol. s r. o., ktorá svoju pozíciu veľkého hráča posilnila nedávnym začlenením do francúzskej stavebnej skupiny EIFFAGE. Čo je však na tomto mieste ešte dôležitejšie, TCHAS aj na Slovensku realizuje veľké dopravné stavby a aj o nich sme sa porozprávali s novým generálnym riaditeľom a konateľom spoločnosti TCHAS, spol. s r. o., Ing. Jaroslavom Pacltom.

Veľkokapacitná, spoľahlivá, rýchla, komfortná, bezpečná a ekologická. Také sú výhody modernej železničnej dopravy. Súčasná vláda SR však určila iné priority – výstavbu ciest. Inými slovami, železnice na Slovensku sú odkázané na súboj s nedostatkom financií. A to je naplánovaná ich komplexná modernizácia, aby boli kompatibilné so železničnými traťami krajín Európskej únie.