Nový cestný most cez Dunaj je jednou zo stavieb projektu Prepojenie elementov základnej siete v odvetví dopravy: Koridor Rýn – Dunaj, Komárom – Komárno cezhraničný most (Projekt vnútrozemských vodných ciest). Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) vo výške 85 %.
Stavebníctvo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras consequat velit diam, sed ultricies nunc faucibus in. Vestibulum pulvinar bibendum quam, vel molestie ante.
Už nie je až také prekvapivé, že to, či bývame v zateplenom alebo nezateplenom dome, nemá na našu energetickú stopu podstatný vplyv. Ak užívame 20 m2 vykurovaného priestoru, rozdiel medzi bývaním v domoch s energetickými triedami B a D je 6 kWh za deň.
Jedným z riešení vykurovania podlahovej konštrukcie, vhodným pod keramickú dlažbu alebo kamenné podlahy, je elektrická vykurovacia rohož s malou stavebnou výškou (1,8 mm) a s kombinovaným odolným vykurovacím káblom s dvojitým izolovaním.
Stavebná akustika využíva v boji proti šíreniu hluku vlastnosť stavebných konštrukcií, ktorá sa nazýva nepriezvučnosť. Nepriezvučnosť stavebnej konštrukcie je jej schopnosť prepúšťať zvuk do chráneného piestoru v menšej miere.
Tím Ing. Radka Lišku, Ph.D., z divízie 8 spustil koncom februára 2019 na Slovensku nový rozsiahly projekt. Za 1 065 dní od účinnosti zmluvy – teda bez mesiaca tri roky – musia inovovať a modernizovať plavebné komory na vodnom diele Gabčíkovo (VDG) tak, aby sa pri prejazde ním zvýšila bezpečnosť aj intenzita lodnej dopravy.
Aj tento rok majú majstri murári a pokrývači možnosť absolvovať Wienerberger Akadémiu a získať certifikát pre prácu s tehlovým systémom Porotherm a so strešným systémom Tondach, s platnosťou až tri roky.
Na vytvorenie vonkajšej omietky, ktorá slúži na zvýšenie tepelnoizolačných vlastností muriva z bieleho pórobetónu, je možné použiť tepelnoizolačnú jednovrstvovú omietku vystuženú sklovláknitou mriežkou.
Článok sa venuje problematike tepelných ziskov cez strechy plochých budov najmä v letných mesiacoch a všíma si zároveň značnú odlišnosť reálnych tepelných záťaží od výpočtových hodnôt uvedených v norme.
Tunel Soroška je plánovaný tunel na trase úseku rýchlostnej cesty R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou, ktorý umožní prechod tejto cesty cez hrebeň masívu Slovenského krasu medzi obcami Lipovník a Jablonov nad Turňou. Bude viesť pod Jablonovským sedlom, ktoré má nadmorskú výšku okolo 550 m n. m. Situovaný je súbežne s Jablonovským železničným tunelom, približne 50 m pod ním, pričom asi v dvoch tretinách dĺžky sa križujú.
Dlažbu či obklad z prírodného kameňa je potrebné lepiť špeciálnymi typmi lepiacich mált, ktoré sú svojím zložením vhodné na tento účel.
Leteckú dopravu v južnej časti Izraela zaisťovala až do roku 2017 kombinácia dvoch letísk v meste Eilat a v Ovde. Vzhľadom na nevhodnú polohu, keď asfaltová plocha dokonca delila mesto Eilat na dve časti, sa však nedala rozšíriť ich kapacita nad 1,5 milióna prepravených cestujúcich ročne.
Technické systémy budov budú schopné dosiahnuť úroveň nZEB (alebo nie) v závislosti od podmienok započítania obnoviteľných zdrojov energie.
Pri väčšom výškovom rozdiele podláh medzi dvoma miestnosťami je dôležité zvoliť vhodný vyrovnávací materiál. Ak je zároveň potrebné splniť požiadavku na rýchlu pochôdznosť podlahy, možným riešením je rýchlotvrdnúca samonivelačná vyrovnávacia stierka vystužená vláknami, ktorá je vhodná na vyrovnanie nerovností v hrúbke 3 až 30 mm.
Spoločnosť KLIMAK, s.r.o. v spolupráci s partnermi a garantmi srdečne pozývajú odbornú verejnosť na VI. ročník konferencie TECHFORUM 2020.
Pozývame vás na konferenciu, ktorá prináša odpovede a riešenia na 5 základných otázok.