V rámci stavby „ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“ padla po viacnásobných rokovaniach so zástupcami mesta Žilina dohoda o vyprojektovaní nového dopravného prepojenia centra mesta s komunikáciou I/61.
Inžinierske stavby
Dopravná infraštruktúra, ktorú pomáhame s našimi produktmi budovať, si vyžaduje čoraz väčšie nároky na materiály v súvislosti s prevádzkou a vyšším opotrebovaním v dôsledku bežného použitia a zimnej údržby. Klienti požadujú vyššiu mechanickú odolnosť a lepší výkon viac ako kedykoľvek predtým.
Estakáda na D1 v úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je súčasťou základného ťahu celoštátnej cestnej siete. Pri jej betonáži bolo potrebné hĺbkovo založiť niekoľko desiatok veľkopriemerových pilót a postaviť pevné piliere, ktoré na sebe nesú nosnú konštrukciu. Zabudovaný betón od úrovne zakladania až po vrchnú časť mosta musí spĺňať prísne kritériá a požiadavky nielen na mechanické vlastnosti po zatvrdnutí, ale aj na vlastnosti vyžadované počas realizácie konštrukcie, ako sú napríklad dobrá čerpateľnosť alebo dostatočne dlhá spracovateľnosť aj pri vyšších teplotách vzduchu.
Jestvujúca cesta II/552 je zberná komunikácia funkčnej triedy B2 prechádzajúca intravilánom mesta Košice, v mestskej časti Nad jazerom. Severovýchodne od Slaneckej cesty, po jej ľavej strane, je v súbehu vedená električková trať a za ňou sa nachádza sídlisko Nad jazerom.
V auguste 2017 bol uvedený do prevádzky 2,5 km dlhý úsek obchvatu mesta Brezna so štyrmi mostmi, jednou lávkou a deviatimi múrmi. Obchvat je vybudovaný ako dvojpruhová obojsmerná komunikácia kategórie C 9,5/80. Stavba je prvou etapou zamýšľaného obchvatu Brezna, ktorý zabezpečí odklon tranzitnej dopravy z centra k jeho južnému okraju.
V rámci rekonštrukcie mosta v obci Prituľany navrhol projektant doskovú nosnú konštrukciu so zabetónovanými nosníkmi. Technické riešenie vychádzalo zo situovania pôvodnej konštrukcie a z požiadavky zachovania výškového vedenia priľahlej komunikácie. Integrovanou súčasťou nosnej konštrukcie sú oceľové nosníky modifikovaných tvarov.
Mostný objekt sa nachádza na ceste II/547 a premosťuje vodnú nádrž Ružín. Stavba bola nevyhnutná z dôvodu vzniku havarijného stavu na mostnom objekte – v strednom poli mosta bola viditeľná trvalá deformácia mostovky. Zaradením mosta do stavebno-technického stavu VII, t. j. do havarijného stavu, bol správca nútený mostný objekt uzatvoriť pre cestnú dopravu. Cieľom rekonštrukcie bolo odstrániť havarijný stav mosta, zvýšiť zaťažiteľnosť a zvýšiť bezpečnosť premávky pri požadovanej životnosti 50 rokov po rekonštrukcii.
Článok sa venuje vhodnému použitiu drôtokamenných konštrukcií vo vodohospodárskych a pozemných stavbách realizovaných v poslednom období. Chceme tak nadviazať na doterajšiu tradíciu používania drôtokamenných konštrukcií v tomto sektore, ktoré u nás zaznamenalo výrazný rozmach hlavne koncom 90. rokov, keď sa s použitím drôtokamenných prvkov realizovali veľké vodohospodárske projekty ako priehrada Gabčíkovo, Liptovská Mara, Orava a Málinec.
V súčasnosti prebieha výstavba úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ktorého súčasťou je aj objekt 205-00 Estakáda Podzávoz v km 39,600 D3. Most prevádza diaľnicu D3 v intraviláne mesta Čadca ponad elektrifikovanú trať ŽSR, cestu I. triedy, miestne komunikácie a vodné toky. S celkovou dĺžkou ľavého mosta 803,0 m a pravého mosta 832,0 m ide o najdlhší mostný objekt na budovanom úseku diaľnice D3.
V roku 2017 bola spoločnosť ČOVSPOL, a.s. oslovená novým majiteľom priemyselného areálu pri obci Lúka s požiadavkou na predloženie návrhu na rekonštrukciu priemyselnej ČOV a jej opätovné uvedenie do prevádzky.
Nové letisko Berlín-Brandenbursko, v súčasnosti najväčšia dopravná stavba v Nemecku, sa znova dostáva do sklzu. Stavba, ktorá sa začala pripravovať v roku 1990 krátko po zjednotení Nemecka a Berlína, by sa mala podľa nových plánov otvoriť v októbri 2020.
Most je súčasťou modernizácie trate Púchov – Žilina na rýchlosť do 160 km/h. Prevádza železničnú trať z tunela Diel ponad Nosickú priehradu, a to z pravého brehu na ľavý. Na pravom brehu križuje štátnu cestu II/507 Púchov – Považská Bystrica, na ľavom brehu sa končí v blízkosti cesty III/5171 Milochov – Považská Bystrica. Po dokončení bude umožňovať splavnosť Váhu dvomi plavebnými šírkami v poliach 3 a 4.
Keď ho v roku 1886 dostavali, stal sa s rozpätím 172 metrov najväčším oblúkovým mostom na svete. Volá sa Ponte de Dom Luís I a jeho autorom je francúzsky architekt Théophile Seyrig (1843 – 1923), ktorý bol žiakom slávneho francúzskeho architekta, konštruktéra a špecialistu na stavby z kovových konštrukcií Gustava Eiffela (1832 – 1923).
Premenné dopravné značenie na báze LED (LED PDZ) je základným nástrojom pre riadenie a usmerňovanie dopravy v cestných tuneloch a na diaľniciach. Pomáha udržiavať plynulosť a bezpečnosť cestnej dopravy.
Výstavba úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, otvoreného 2. decembra 2017, trvala tri a pol roka a stála 255 mil. eur. Tento technicky mimoriadne náročný úsek má dĺžku 4,25 km a jeho súčasťou je aj 1,5-kilometrová estakáda ponad Hričovskú priehradu, ktorá stojí na 57 pilieroch vybudovaných prevažne vo vodnej nádrži, a dvojrúrový tunel na jednosmernú premávku pod vrchom Chlmec, ktorého severná rúra meria 2 249 m a južná rúra 2 186,5 m.