Mesto Žarnovica leží v strede Banskobystrického kraja na spojnici ciest medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Až donedávna v Žarnovici zažívali krušné časy pre tranzitnú dopravu.
Treba to nejako prečkať, bude lepšia doba a budeme predávať. Tieto hlasy v posledných rokoch počuť z viacerých strán, kde sa developeri spoliehajú na opätovné naštartovanie trhu. Hoci predošlé ekonomické cykly ukazujú, že bublina sa niekedy opäť začne nafukovať, je veľkou otázkou kedy to bude. Ekonomika dnes zažíva veľké vládne zásahy, ktoré nedovolia cyklom naplno sa prejaviť. Na druhej strane aj to pravdepodobne zabezpečilo, že ceny bytov, prenájmov a komerčných nájmov na Slovensku nepadli tak, ako v iných postihnutých krajinách, či v minulosti.
Ako sa hovorí, dobrá rada stojí groš. Dajú si investori poradiť od facility managerov a využívajú ich skúsenosti pri plánovaní nových investícií?
V roku 2012 zaznamenal Štátny fond rozvoja bývania (ŠFRB) opäť veľký záujem o zvýhodnené úvery na výstavbu a obnovu bytového fondu, čo sa prejavilo aj v celkovom počte 1 206 doručených žiadostí. ŠFRB priznal podporu 953 žiadateľom v celkovej výške 146 468 643 eur. Najviac žiadostí sa týkalo obnovy a zatepľovania bytových domov, kde sa poskytol úver 456 bytovým domom, čím sa podporila obnova a zateplenie 22 643 bytových jednotiek.
Segment kancelárskych plôch sa v Prahe, Varšave, Bratislave, Budapešti a vo Viedni vyvíja trochu odlišným spôsobom. Hlavnou príčinou nie je len rozdielny hospodársky vývoj jednotlivých krajín, ale aj miera nasýtenosti trhu a socioekonomické efekty.
Panelové bytové domy sú a na dlhý čas aj ostanú najčastejšou a zároveň nenahraditeľnou formou bývania na našom území. Preto si vyžadujú obnovu, ktorá zabezpečí ich dlhodobú udržateľnosť a prispôsobí kvalitu bývania požiadavkám súčasnej spoločnosti.
Na strednom Slovensku je o veľkých investorov núdza. Výnimkou je Peter Valach a jeho spoločnosť VAV invest. Roky zbiera skúsenosti, má vlastný názor a nebojí sa ho povedať.
Už pri pohľade na mapu Slovenska je zreteľné, v čom je najväčší potenciál Tvrdošína. V cestovnom ruchu! Okresné mesto z Hornej Oravy je v blízkosti poľských hraníc, čo prináša zaujímavú perspektívu.
Zavedenie optimálneho systému facility managementu dokáže vniesť do správy budov režim a poriadok. Ak ide o spoločnosť, ktorá prevádzkuje viac ako 200 nehnuteľností, predstavuje zavedenie systému pomerne veľkú výzvu. Ako sa s touto výzvou vyrovnali poskytovatelia služieb facility managementu a tvorcovia podporného softvéru vo VÚB banke?
Na aktuálne otázky týkajúce sa výstavby bytov a zasadené do kontextu slovenského stavebníctva sme sa opýtali Ing. Ladislava Veršovského, generálneho riaditeľa stavebnej a developerskej spoločnosti YIT Reding.
Na úvod aktuálna správa zo slovenského trhu: prvýkrát od konca roka 2008 medziročne narástli ceny domov a bytov, a to o 0,9 percenta. Ľudia si od bánk začali viac požičiavať a to ovplyvnilo aj ceny nehnuteľností, dopĺňa štatistickú informáciu Národná banka Slovenska. Čo to znamená?
Výhodné financovanie modernizácie a energetických úspor pomáha ušetriť až 20 % z výšky poskytnutého úveru. Už šiesty rok podporuje Európska banka pre obnovu a rozvoj energetickú úspornosť a znižovanie emisií CO2 na Slovensku. Podpora prebieha prostredníctvom programov SlovSEFF a MunSEFF.
Problematika nájomného bývania – výstavby obecných nájomných bytových domov, ako aj ich následnej obnovy – je predmetom mnohých diskusií. Dôležitým momentom pri obnove nájomných bytových domov sú predovšetkým dostupnosť a objem finančných prostriedkov na jednej strane a legislatívne obmedzenia miest a obcí v súvislosti s ich úverovým zaťažením na strane druhej.
Na slovenský trh prišiel z Európy trend zelených budov trochu neskôr ako do susedných krajín. Podľa odborníkov je dôvodom skutočnosť, že väčšina Slovákov nevie, aké výhody vlastne zelená budova prináša. Neprinášajú totiž len úsporu energie a prevádzkových nákladov, ale šetria aj zdravie svojich užívateľov.
Marketing a jeho techniky vyučované už na stredných školách sú nástrojom všeobecne známym. Termíny ako cieľová skupina, demografia, benefity alebo reklama sa bežne používajú na stretnutiach a všetci im rozumieme. Samozrejme, sme si vedomí, že bez marketingu to nejde. V čase tvrdej konkurencie a nekompromisného spotrebiteľa sa to ani inak nedá. Napriek tomu je dnes len v Bratislave okolo 2 000 nepredaných bytov v nových projektoch.