Living Bridge: Most plný života
Viaceré doteraz nedocenené nábrežia riek svetových miest sa stávajú terčom pozornosti urbanistov, architektov i širokej verejnosti. Nedávno sa v Bratislave stretli architekti svetového mena – Dominique Perrault, Hadi Teherani a Peter Gero – a ich diskusia, ale aj jednotlivé prednášky sa pretínali v zaujímavom bode – v uvažovaní o tom, ako sa v meste zhostiť úlohy oživiť nábrežie rieky. Aj Hamburg sa učí milovať svoje nábrežia. Dôkazom je úspešná postupná revitalizácia štvrte Hafen City, súčasťou ktorej sa stane most vznikajúci v ateliéri Hadiho Teheraniho s príznačným menom: Living Bridge.
Architektonická výzva takéhoto rozsahu v srdci európskych miest nebýva samozrejmosťou, a preto sa o projekte čulo diskutuje na všetkých úrovniach. A ako to už pri takýchto odvážnych projektoch býva, názory sa diametrálne líšia. Odborná verejnosť sa však zhoduje: nábrežie Hamburgu patrí do mestského života a citlivá revitalizácia nábreží mestu len pomáha.
Jeden z cieľov, ktorý si vytýčili mestskí urbanisti, je intenzívnejšie spojenie najväčšieho európskeho riečneho ostrova Wilhelmsburg s centrom mesta. Nový projekt Living Bridge, ktorý navrhol architekt a dizajnér svetového mena Hadi Teherani z ateliéru BRT Architekten, by mal ostrov prepojiť s mestom, čím by sa mal stať súčasťou mestského centra s čulým mestským životom. A nielen to. Samotný most by mal byť zaujímavým a živým mestským priestorom poskytujúcim zážitok z pohľadových prepojení na mesto a obraz krajiny. V Hamburgu sa podľa projektu Living City nebude žiť len pri vode, ale aj nad ňou.

V polyfunkčných priestoroch sa budú nachádzať i mestské múzeum obchodu a histórie prístavu, obchody a reštaurácie, otvorené terasy s atraktívnymi výhľadmi na mesto a rieku. Premostenie by malo zmierniť predel medzi oboma časťami mesta, k čomu prispeje aj skutočnosť, že samotný most je pútavou súčasťou verejného mestského života. 
Mal by sa stať samostatnou „štvrťou“ s nezameniteľným architektonickým výrazom. Bude integrovaným mestským prvkom, ktorý by mal dávať obyvateľom Hamburgu i návštevníkom možnosť vychutnať si mestský život v celej jeho kultúrnej diverzite.
Most je pozoruhodný aj odvážnym konštrukčným riešením. Nosnú konštrukciu mosta vytvárajú dve železobetónové plató umiestnené nad sebou – na spodnom sa nachádza automobilová doprava a vrchné plató nesie päťposchodové budovy umiestnené po oboch stranách mosta. Obe plató budú spojené zvislými oceľovými priehradovými konštrukciami.

Miesto stavby: Hamburg, Hafen City
Investor: Dieter Becken a spol.
Generálny projektant: BRT Engineering GmbH, Hamburg
Architekt: BRT Architekten Bothe Richter Teherani
Projekt manažér: Alexander Maul, BRT Architekten
Konštrukčné riešenie: Ingenieurbüro Dr. Binnewies Ingenieurgesellschaft mbH, Hamburg
Martina Jakušová
Vizualizácie: BRT Architekten, Hamburg
 
													





 
						



 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
								 
								 
								 
								 
								